Regulamin przyjęć pacjentów w NZOZ Siloe

  • Umawianie na wizytę u lekarza odbywa się w Rejestracji osobiście, telefonicznie. W pierwszej kolejności proponowany jest najbliższy wolny termin. Umawiamy pacjentów na wizyty co 15 minut. Godziny przyjęć są godzinami orientacyjnymi ze względu na indywidualne potrzeby każdego pacjenta.
  • Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi, dawcy przeszczepu, inwalidzi wojenni lub wojskowi kombatanci, kobiety w ciąży, osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności, osoby deportowane do pracy przymusowej oraz w obozach pracy przymusowej III Rzeszy i ZSSR , działacze opozycji antykomunistycznej oraz osoby represjonowane z powodów politycznych maja prawo do korzystania ze świadczeń poza kolejnością, należy jednak zaznaczyć, że udzielanie świadczenia „w dniu zgłoszenia” nie jest (poza stanem nagłym) uprawnieniem do całkowitego pominięcie harmonogramu przyjęć w danym dniu. Wszystkich pacjentów obowiązuje bowiem”kolejka” ustalona przez świadczeniodawcę dla danego dnia, w którym udzielane są świadczenia. Tym samym w gestii świadczeniodawcy leży określenie kolejności przyjęć pacjentów w każdym dniu z uwzględnieniem przyjęć osób uprzywilejowanych.
  • Podczas jednej, wcześniej umówionej wizyty, nie mogą być załatwiane „przy okazji” sprawy innych członków rodziny. Wymaga to wcześniejszego zgłoszenia w Rejestracji. Lekarz nie może przyjąć pacjenta bez wcześniejszej rejestracji w systemie informatycznym.
  • Pacjenci nie umówieni, a zgłaszający konieczność wizyty lekarskiej w danym dniu, w przypadku jeśli wszystkie miejsca będą zajęte ,będą musieli zgłosić się do pielęgniarki która zbierze wywiad i wykona podstawowe badania przesiewowe weryfikujące konieczność wizyty u lekarza w danym dniu który ma możliwość przyjęcia dodatkowych pacjentów. W pierwszej kolejności są przyjmowani pacjenci umówieni na konkretne godziny.
  • Załatwianie spraw członków rodziny(oprócz opiekunów prawnych dot. ich dzieci) wymaga wypełnienia upoważnienia do wglądu w dokumentację medyczną, wypisywanie , odbiór recept i zleceń(upoważnienia dostępne są w rejestracji).
  • W stanach zagrożenia życia lub zdrowia pacjent będzie przyjęty bez kolejki przez lekarza wskazanego w Rejestracji. Podczas takich wizyt nie będą przedłużane recepty!
  • Konsultacja telefoniczna z lekarzem jest możliwa, po wcześniejszej weryfikacji ważności sprawy przez personel w rejestracji.
  • Wizyty domowe realizowane są codziennie wg grafiku pracy lekarzy. . Zgłaszanie wizyt odbywa się w Rejestracji osobiście lub telefonicznie. Osoba przyjmująca zgłoszenie przeprowadza wywiad i przekazuje informację dla lekarza który w danym dniu pełni dyżur wizyt domowych. O wskazaniach do wizyty domowej decyduje tylko i wyłącznie lekarz.
  • W stanach nagłych należy wezwać służby ratunkowe tel. 999, 112
  • Po godz. 17.00 nie będą przyjmowani nie umówieni pacjenci.
  • W godz. 18.00 – 8.00 funkcję Podstawowej Opieki Zdrowotnej przejmuje Nocna Opieka Zdrowotna. Dane podmiotów tutaj: Nocna i świąteczna opieka zdrowotna Białystok
  • Kontynuacja leczenia, przedłużanie recept odbywa się w gabinecie lekarskim po wcześniejszym umówieniu się na wizytę lekarską. Leki można przedłużyć do 12 miesięcy. W przypadku kontynuacji leczenia zleconego przez poradnie specjalistyczne pacjent zobowiązany jest przedstawić pisemną informację o zaleceniach.
  • Szczepienia i bilanse małych dzieci odbywają się 11.00-15.00 we środy 11.00-16.30 Przed wizytą u lekarza pielęgniarka dokonuje pomiarów dziecka i przeprowadza testy przesiewowe.
  • W czasie przyjęć dzieci zdrowych w Przychodni nie mogą przebywać osoby chore.
  • Konsultacje telefoniczne odbywają się w godzinach pracy przychodni, zgłoszenie przyjmuje rejestratorka i umawia termin konsultacji telefonicznej i przedłużenie leków telefonicznie.